sunnuntai 25. lokakuuta 2015

Mut on tehty sokerista

No huh huh. 

Ei oo tullut vielä kaikki noi verikokeiden tulokset, mutta kauhukseni sokerit on muka koholla. Ihan kamala olo. Sain tiistaina tietää, ja oon ollut siitä asti syömättä yhtään mitään missä on enemmän kun 5g/100g sokeria (paitsi porkkanoita) ja voin kertoo, että makeen himo on ihan kamala.... kylmää kokista ja12-pack Arnoldseja nyt heti. 

Tosin. Olin vetänyt edellisenä iltana kortisonia deksametasonikoetta varten. Ja kortisoni kyllä nostaa sokereita. Ja mulla oli pitkä sokeri ihan normaali, vaan toi paastosokeri päin vittua. Soitin kuitenkin terkkariin ja diabeteshoitaja soittaa mulle torstaina. Senhän pitäis olla näiden sokeriasioiden asiantuntija, niin varmaan määrää uudet kokeet jos on tarpeellista. 

Mun sokerit ei oo ikinä olleet koholla. 14kk sitten ne oli 4.8 eli todella hyvät. Vaikka söin silloin törkeenä sokeris. Nyt kun syön terveellisemmin niin 6.6... on vaan tosi vaikea uskoa, että ne olis oikeesti noin koholla. Kävelen 45-120min päivittäin. Syön suht ok. Toki kokista on tullu juotua, mut ei läheskää siihen malliin kun esim 1,5v sitten. 

Mä en halua diabetesta. 

Vinkkejä ruokien / ruokailun suhteen otetaan vastaan. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti